تخطى إلى المحتوى

بيان من الخارجية الأميركية حول إقرار قانون قيصر لحماية المدنيين في سوريا

قانون قيصر

أصدر وزير خارجية الولايات المتحدة الأميركية مايك بومبيو بياناً حول إقرار قانون قيصر لحماية المدنيين في سوريا نشرته صفحة سفارة الولايات المتحدة في سوريا على صفحتها جاء فيه:

وقّع الرئيس اليوم قانون قيصر لحماية المدنيين في سوريا لعام 2019 (قانون قيصر)، في خطوة مهمّة من أجل تعزيز المحاسبة عن الفظائع التي ارتكبها بشار الأسد ونظامه في سوريا. وتمّ إطلاق تسمية “قانون قيصر” نسبة إلى مصوّر سابق في الجيش السوري، خاطر بحياته لتهريب الآلاف من الصور التي توثق تعذيب وقتل السجناء داخل سجون نظام الأسد إلى خارج سوريا. وكرّس قيصر حياته للبحث عن العدالة لأولئك الذين يعانون من وحشية نظام الأسد. هذا القانون الجديد يجعلنا أقرب إلى فعل ذلك.

يقدّم قانون قيصر للولايات المتحدة أدوات من أجل المساعدة في وضع حدّ للصراع الرهيب والمستمرّ في سوريا من خلال تعزيز قضية مساءلة نظام الأسد. كما أنه يحمّل أولئك المسؤولين عن موت المدنيين على نطاق واسع وعن الفظائع العديدة في سوريا بما في ذلك استخدام الأسلحة الكيميائية وغيرها من الأسلحة الهمجية مسؤولية أعمالهم. وينصّ القانون على فرض عقوبات وقيود على من يقدّمون الدعم لأفراد نظام الأسد، إضافة إلى الأطراف السورية والدولية التي تمكّن من ارتكاب تلك الجرائم، والتي كانت مسؤولة عن، أو متواطئة في، ارتكاب الانتهاكات الجسيمة لحقوق الإنسان في سوريا. كما يسعى القانون أيضا إلى حرمان نظام الأسد من الموارد المالية التي يستخدمها من أجل تسعير حملة العنف والتدمير التي أودت بحياة مئات الآلاف من المدنيين. ويرسل قانون قيصر إشارة واضحة مفادها أنه لا ينبغي لأي طرف خارجي الدخول في أعمال مع هذا النظام أو أعمال تؤدّي إلى إثرائه.

ستواصل الولايات المتحدة جهودها لتعزيز جهود المساءلة، من مثل قانون قيصر. إن غاية عملنا هي الاستجابة لنداءات الشعب السوري التي تطالب بالتوصّل إلى حلّ سياسي دائم للنزاع السوري تمشيا مع قرار مجلس الأمن رقم 2254.

Passage of the Caesar #Syria Civilian Protection Act of 2019

Today, the President signed into law the “Caesar Syria Civilian Protection Act of 2019” (the Caesar Act), an important step in promoting accountability for the large-scale atrocities Bashar al Assad and his regime have carried out in Syria. The Caesar Act is named after a former photographer for the Syrian military who risked his life to smuggle thousands of photographs out of Syria that document the torture and murder of prisoners inside Assad regime jails. Caesar has dedicated his life to seeking justice for those suffering under the Assad regime’s brutality. This new law brings us closer to doing just that.

The Caesar Act provides the United States tools to help end the horrific and ongoing conflict in Syria by promoting accountability for the Assad regime. It also holds accountable those responsible for the widespread death of civilians and for numerous atrocities including the use of chemical weapons and other barbaric weapons. The law provides for sanctions and travel restrictions on those who provide support to members of the Assad regime, in addition to Syrian and international enablers who have been responsible for, or complicit in serious human rights abuses in Syria. The law also seeks to deny the Assad regime the financial resources used to fuel his campaign of violence and destruction that has killed hundreds of thousands of civilians. The Caesar Act sends a clear signal that no external actor should enter into business with or otherwise enrich such a regime.

The United States will continue to promote accountability efforts like the Caesar Act. Our work is directed towards answering the calls of Syrian people for a lasting political solution to the Syrian conflict in line with UNSCR 2254.

تعرّف على بنود قانون سيزر “قيصر” لمحاسبة نظام الأسد

%d مدونون معجبون بهذه: